۱۳۸۹ خرداد ۲۰, پنجشنبه

کعبه زرتشت


                        کعبه زرتشت !!


  بنايي با معماري خاص در «نقش رستم» وجود دارد كه از زمان حمله اعراب به ايران و از روي ناداني نام «كعبه  زرتشت » را به آن دادند. زيرا كاربرد آن را نمي دانستند. از آن جا كه فكر مي كردند هر ديني مي بايست براي خود بتكده يا مركزيتي براي خود داشته باشد با ميل خود گفتند حتمن اين بنا هم مركزيت يا كعبه زرتشتيان است (نمي دانستند زرتشتيان مادي پرست نيستند و چيزي ساخت دست بشر را نمي پرستند).

اگر علم امروزه پيشرفته است مشابه چنين بنايي را بسازند!

عرب هاي آن زمان نادان و كورفكر بودند، چرا تا به امروز (قرن بيست و يكم ميلادي) كاربرد و تعريف اين بنا كشف نشده است؟
خوشبختانه پژوهشگر« رضا مرادي غياث آبادي »  كه تحقيقات فراواني در زمينه ايران باستان داشته، نتيجه كشف خود را در كتابي به نام «نظام گاهشماري در چارطاقي هاي ايران» توسط انتشارات نويد شيراز به چاپ رسانده و راز اين بنا را منتشر كرده است.

 
تا كنون كاربرد اين بنا را چنين حدث مي زدند: محل نگهداري كتاب اوستا و اسناد حكومتي _ محل گنجينه دربار _ آتشكده _ معبد _ نامعلوم و...

  اما غياث آبادي با تحقيقات خود ثابت كرد اين بنا با مقايسه با تمامي بناهاي گاهشماري (تقويم) آفتابي در سرتاسر جهان، پيشرفته ترين، دقيق ترين، و بهترين بناي گاهشماري آفتابي جهان مي تواند باشد. در صورتي كه تا قبل از اين بنا «چارطاقي ها» در نقاط مختلف ايران احداث شده بودند و همين وظيفه را با شيوه اي بسيار ساده اما دقيق و حرفه يي بر عهده داشتند. تمامي بناهاي گاهشماري آفتابي در جهان فقط مي توانند روزهاي خاصي از سال (مانند روزهاي سرفصل) را مشخص كنند و يا حتي با سال خورشيدي تنظيم نيستند. اما اين بنا با دقت و علمي كه در ساخت آن اجرا شده قادر است بسياري از جزئيات روزهاي مختلف سال و ماهها را مشخص كند كه زرتشتيان با استفاده از اين بنا مي توانستند بسياري از مناسبت ها و جشن هاي سال را روز به روز دنبال كنند و از زمان دقيق آنها آگاه شوند.

 
بسياري از بناهاي چارطاقي در سطح كشور (به تصور آتشكده) يا به طور كامل تخريب شده و يا تغيير كاربري داده شده و خوشبختانه تعدادي هم به طور كاملن سالم از گزند متعصبان به در مانده و خوشبختانه براي ما و نسل هاي بعدي باقي مانده اند، مانند چارطاقي «نياسر» و چارطاقي «تفرش»

  خوشبختانه بناي كعبه زرتشت با آن كه تقريبن سالم باقي مانده ولي شوربختانه در حاشيه گزند سد سيوند قرار دارد! و باز هم شوربختانه جزئ ميراث جهاني سازمان ملل به ثبت نرسيده! و باز هم شوربختانه جمهوري اسلامي اين بنا را اصلن جزئ بناهاي عجايب هفتگانه جديد (كه برج ايفل هم يكي از كانديداها بود) پيشنهاد نداد! و باز هم شوربختانه با كشف اين راز ، هيچ گونه انعكاس و جنجالي به پا نشد!اين بنا تا كنون بر سر پاي خود ثابت و سالم و محكم مانده و گرنه كسي از آن محافظت نكرده، همانند بسياري از بناهاي باارزش ديگر تاريخ ايران باستان!!!

 
 آري، اين يك گاهشمار تمام سنگي ثابت در جهان است كه مي بايست سازندگان آن از بسياري از نكات علمي جغرافيايي و نجومي و سال كبيسه و انحراف كره زمين نسبت به مدار خورشيد و تفاوت قطب مغناطيسي با قطب جغرافيايي و مسير گردش زمين به دور خورشيد و... را در 2500 تا 3000 سال پيش در دوران حكومت هخامنشيان آگاهي مي داشتند و يا حتا اطلاعاتي كه امروزه خيلي از انسان هاي پرادعا از وجود آن بي خبرند و دوباره بايد آن را كشف كنند (مانند گرد بودن كره زمين و گردش زمين به دور خورشيد يا برعكس) و به نام خودشان ثبت كنند!!!
اگر علمشان امروزه پيشرفته است و راست مي گويند، مشابه چنين بنايي را بسازند!


 این مطلب به تاریخ پنج شنبه اورمزد شید 20 خرداد ماه 2569 شاهنشاهی برابر با
20 خرداد ماه شمسی تحمیلی تازی و تازی پرستان نوشته شد.

۸ نظر:

  1. سلام نوشین عزیز
    افتخار امروز ایران به دوره باستانشه . دوره ای که امپراطوری بزرگ دنیا رو داشت و بناهای بسیار باشکوه با موقعیت های علمی بنا میکرد .
    ایران امروزهم به آزادیخواهانش میباله که نمیخوان زیر ذلت و ظلم قلاده ی جهل به گردن بندازن .
    به امید پیروزی حق بر باطل .

    پاسخحذف
  2. ای بابا تو که همش مسدود میشی
    خوب یه کم متعادل تر بنویس
    دلمون برات تنگ میشه

    پاسخحذف
  3. با درود
    بسیاز زیبادر باره فردوسی گفتی
    شاد باشی و بهروز در راه اگاه کردن مردم

    پاسخحذف
  4. درود نوشین جان
    دیدگاهت در مورد تظاهرات و مقایسه ای که میان امروز و سال 57 داشتی کاملا درست است. امیدوارم از تاریخ به اندازه کافی درس و تجربه آموخته باشیم و دیگر فریب شیادان و دروغگویان را نخوریم. به امید آزادی ایران زمین
    پاینده ایران

    پاسخحذف
  5. درود بر تو نوشین گرامی و دوست خوبم
    مطلب بسیار خوبی بود
    این ما هستیم که باید تاریخ و تمدن خودمون رو حفظ کنیم به این حکومت عرب زاده و عرب پرست امیدی نیست که جز تخریب و منعفت طلبی چیزی از پدرانشون به ارث نبردن
    نوشین جان نمیدانم به کدامین گناه فیلتر شدم اما خیلی جالب بود
    پاینده باشی

    پاسخحذف
  6. جواب مدیر وبلاگ به آریاناز گرامی۲۳ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۷:۰۸

    آریاناز پرسیده بودی به کدامین گناه فیلتر شدم
    بقول اعراب : بای ذنب قتلت
    باید بگویم جوابت اینه که:
    هر که عقل و خرد داره هرکه خوبی داره همون بدیشه!! همون گناهشه!!
    در این دنیا البته نه در دنیای عاقلها بلکه در دنیای بی عقلها که همانا دنیای اسلام و شیعه و آخوند هست و بس
    بدرود - پاینده ایران

    پاسخحذف
  7. به نام مهربانی که مهربانی را آفرید
    دوست سبزم با یه پست جدید به روزم
    خوشحال میشم بیای
    سبز باشی و استوار

    پاسخحذف
  8. به نام مهربانی که مهربانی را آفرید
    دوست سبزم با یه پست جدید به روزم
    خوشحال میشم بیای
    سبز باشی و استوار

    پاسخحذف