۱۳۸۹ اردیبهشت ۳, جمعه

چرا کوروش را ستایش میکنم؟

نخست اردیبشهت گان بر تمامی ایرانیان خجسته و همایون باد 
هر روزمان شادی و خرمی باد
ما ایرانیان غم و غصه و جنگ و ستیزه کردن هارو نمیخواهیم


 چرا کوروش را ستایش میکنم؟:


کورش را ستایش می کنم نه بخاطر عنوان پادشاهی اش. نه بخاطر قصرهای پرشکوهش. نه بخاطرجواهرات سلطنتی اش و نه بخاطر کشور گشایی های بی مانندش.
کوروش را ستایش می کنم بخاطر آن نبوغ درخشانی که، همه در خدمت انسان و برای انسان بکار گرفته شد و اولین برگ های زرین احترام به آزادی و آزادگی را در تاریخ جوامع انسانی، پر رنگ و درخشان بنام ایرانی به تاریخ ارمغان داد..
کوروش را ستایش می کنم بخاطر آن هوشمندی بی نظیر - پیچیده در حریری از عاطفه و عشق - که کاخ ها و راه ها و شهرهای میهن اش را با کارگران حقوق بگیر بنا کرد و بر قانون بردگی و استتثمار انسان از انسان ، نه در حرف، که در عمل، خط بطلان کشید.
کوروش را ستایش می کنم بخاطر آنکه حرمت انسانی را ارج گذاشت و برای اولین بار در تاریخ جهان، اسرای جنگی را برای کسب ثروت به خدمت نگرفت و همگی آنان را به سرزمینشان امکان بازگشت داد.
کوروش را ستایش می کنم بخاطر آنکه به زنان ایرانی، همچون مردان آزاده ایرانی، ارج و ارزشی شایسته ومناسب داد و خود بعنوان پوینده ِ صادق آرمان های انسانی خویش، در تمام عمر یک زن اختیار کردوبعد از مرگ او، چنان در غم اش، شوق از دست داد که همسر دیگری اختیار نکرد.
کوروش را ستایش می کنم بخاطر اینکه به ثروت اندوزی و حرص و آز، به دیده تحقیر نگریست و هر چه از دشمنان خونخوارش در جنگ ها به غنیمت گرفت سخاوتمندانه به سرداران و سربازان و خدمتگزاران ایران بخشید.
کوروش را ستایش می کنم به خاطر اینکه سرزمین ایران و مردم پارس را عزت و احترام جهانی داد و در تمامی قلمروی وسیع اش، نیکی را جایگزین زشتی کرد .شرف انسانی را بر غریزه حیوانی استیلا داد و شعور و بینش ِ تمدن ساز را جایگزین جهل و نعصب ناشی از بربریت ساخت و اولین پایه های آرمان انسانی را هوشمندانه بنا نهاد.
کوروش را ستایش می کنم بخاطر آرمان های نیک خواهانه اش. روش درست اش در مدیریت ناب و هنوز تازه اش و همچنین در پایه گزاری و ساخت آنچیزی که امروز تمدن انسانی نامیده می شود.
کوروش را ستایش میکنم بخاطر احترام عمیق اش به شهروندان پارسی. بخاطر وفاداری دائمی اش به آنچه که با دشمتانش عهد کرد و به آنچه که با آنان پیمان بست – نه به ماه و یک فصل و یک سال- که در تمام طول سلطنت اش.
کوروش را ستایش می کنم بخاطرشرافت بی بدیل اش در تمامی لحظات پیروزی و بخاطر عدالت گستری بی مانندش در همه سرزمین پارس.
و اشک حسرت و تاسف می ریزیم بر سرنوشت دردناک ملتی که بزرگترین و درخشان ترین فصول تاریخ اش را به فراموشی سپرد. ابرمردان سرزمینش را پشت غبار جهل و تعصب گم کرد. نابخردانه دل به موهوم و خرافه داد. کودکانه ، عقل را خوار و زشت شمرد. مدعیان شیاد بیگانه بی تمدن را تاج تقدس بر سر نهاد و زهر عفونت ِ بنگیان بی چراغ ِ عقل باخته را حلوا حلوا کنان بر کام تلخ زندگی اش جاری ساخت و تاریخ امروزش را اینچین دردناک و... غم انگیز و... خونین،   سرنوشت داد
اشک و تاسفی شرمسارانه، بر نادانیهای ملتی که من نیز از اویم. 



این مطلب به تاریخ  آدینه ناهید شید 3شهریور ماه 2569شاهنشاهی برابر با
3شهریور ماه 1388شمسی تحمیلی تازی و تازی پرستان نوشته شد.

۱۴ نظر:

  1. با درود فراوان

    واقعن زیبا بود... کوروش بزرگ ابر مرد تاریخ ایران و جهان در هیچ زمینه ای برای خود جای حرف و سخن باقی نگذاشت... به راستی که شاید کمتر کسی مانند او بوده و یا هیچ کسی همچو او نبوده باشد.

    پاسخحذف
  2. درود

    کوروش رو ستایش می کنیم چون یک افتخار و اسطوره ملی است. کوروش رو ستایش می کنیم چون پایه گزار آزادی است.

    پیروز باشی . پاینده ایران

    پاسخحذف
  3. اين منم سرباز فدايي كوروش و در حال انجام وظيفه اي هستم كه شهيدان راه ميهن بر دوش اين بنده حقير نهاده اند تا من جوانان ميهنم را از گذشته پرافتخار خويش آگاه سازم تا آنها به اسطوره هاي جاويدان پارسي ببالند نه قهرمانان شمشير كش تازي.ای کوروش بزرگ بپا خیز که پارسیان به خوابی عمیق فرو رفته اند.اينجا ايران است سرزمين پارسيان . در اين خاك زماني قهرماناني گام بر مي داشتند و سم اسبان يكه سواران زيادي بر اين خاك ضربه ميزد . زماني اينجا يك امپراطوري بزرگ بود يك روز نام پارس با جلال و شوكت به زبانها اورده مي شد . روزي در اين خاك امپراطور روم زانو زد و به اسارت شاپور ساسانی در امد .زمانی اسکندر در مقابل آرامگاه کوروش زانو زد و گریست. روزي ...اري بدون شك گذشته افتخار اميزي داشتيم . بدون شك در گذشته دور بودند بسيارکساني كه ارزويشان اين بود " كاش ما ايراني بوديم " . اري روزي چنين بوديم اما ...

    پاسخحذف
  4. کورش را ستایش میکنیم ار برای بزرگواریش/ عدالتش/ درایتش و تمامی صفات ورجاوندش.... نام او تا ابد جاودانه میباشد.

    پاسخحذف
  5. اصلا برو جلوی قبر کوروش تعظیم کن بیچاره شماها دیگه خدا رو فراموش کردید و همش از کوروش میگید میدونی کوروش حتی اگه برای کشورگشایی هاش فقط یک نفر فقط یک نفر رو کشته باشه نتیجه این عملت چی میشه؟ فرق تو با محمد پرستها چیه؟

    پاسخحذف
  6. با سلام و دورد برشما نوشین گرامی ...
    هر موقع وبلاگی با موضوع تاریخ و فرهنگ ایرانی مطلب جدیدی قرار میدهد بسیار خوشحال میشم...
    کوروش کبیـــر ، مردی بسیار بزرگ و بخشنده بوده است ... که متاسفانه هیچ کوششی در جهت شناشاندن او نمی شه.
    با تشکر از شما ...

    پاسخحذف
  7. درود بر شما
    نه فقط ما ايراني ها بلكه تمام دنيا
    به جز برخي از خود فروخته گان به اعراب
    "كورش را ستايش ميكنيم"

    پاسخحذف
  8. ما کودکان ايرانيم - مادر خويش را نگهبانيم - همه از پشت کيقباد و جميم - همه از نسل پور دستانيم - زاده کورش
    و هخامنشيم - پسر مهرداد و فرهاديم - تيره اردشير و ساسانيم - ملک ايران يکی گلستان است - ما گل سرخ اين
    گلستانيم
    کجا رفت آن فره ايزدي؟ کجا رفت آن کورش دادگر؟ کجا رفت کمبوجي نامور؟

    پاسخحذف
  9. درود فراوان بر شما و بر تمام جوانانی که عشق به میهن را در سینه خویش می پروند
    و درود بر فروهر کورش بزرگ

    پاسخحذف
  10. سلام نوشین عزیز
    وبلاگ زیبایی داری
    بهت تبریک میگم
    مخصوصا از پست آخرت خیلی خوشم اومد
    خوشحال میشم به ایران باستان تشریف بیارین

    پاسخحذف
  11. نوشین جون ممنون که به من سر زدی با مطلبی جدید به روزم

    پاسخحذف
  12. ستايش كوروش بزرگ يعني ستايش همه ي خوبي ها و بزرگي ايران
    پاينده ايران سرافراز

    پاسخحذف
  13. با درود به نوشین گرام
    او بزرگ مردی بود که در اوح قدرت با دشمنانش با خوبی و متانت رفتار کرد او برابری را در 2500 سال پیش نوید داد و او یک ایرانی بود
    شاد باشی و تندرست

    پاسخحذف
  14. من هم یک ایرانی ناسیونالیست هستم که خیلی کوروش رو دوست دارم وبه امام زمان اعتقاد ندارم ولی مسلمانم برداشت نسبتا خوبی (به نظر خودم)ازاسلام دارم ولی قبل از هر چیزی یک اومانیستم خواستم بگم این که شما میگی تمام شخصیتهای ایرانی خوب بودن وامام توهستن خطرناکه زمینه استبداد همین چیزهاست ما میگیم امام نباید وجود داشته باشه تا بت بشه اسمش جعفر باشه یا خشایار وبابک فرق نداره

    پاسخحذف